Kalle Sundberg, frisören

På Högalidsgatan mittemot Högalidsparken fanns en herrfrisörsalong som ägdes av Kalle Sundberg. Hans son Sören som var ett par år yngre än jag jobbade också i salongen. Hit gick man från tidiga barnsben för att klippa sig, och så småningom vid speciella tillfällen för att raka sig. Salongen var förmodligen en av dom sista som tillhandahöll denna tjänst. ( 50 talet ) Hit åkte jag även efter vi flyttat till Grimsta 1968. En dag när jag kom dit stod Sören ensam i salongen, han berättade då att Kalle under en klippning fått en hjärtattack och fallit död ner vid frisörstolen. Jag fortsatte att klippa mig hos Sören ända tills den dag jag kom dit i början av 90 talet då salongen övertagits av två tjejer. Dom berättade att Sören hade avlidit på exakt samma sätt som sin pappa.

Vem har regisserat detta ?

Gösta Eliasson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0